Blogginlägg från balkongen

Just nu sitter jag ute på balkongen och skriver ett inlägg.. Det är så äckligt varmt inne i lägenheten så jag tog med mig datorn ut på balkongen! Blomlådan blommar för fullt, den är så fin! :) Men de skulle ju inte skada med en större balkong, men de kanske blir nästa år när de ska byggas om.. Det är en polishelikopter som snurrar omkring ovanför mig uppe i lufte, undrar vad dom kikar efter..

Det sista jag skulle göra idag innan jag gick hem var att sätta ett dropp på en kvinna som precis hade kommit till avd. För det första är det en gåta för mig hur en 90-årig tant som varit fastande i fyra timmar och legat och väntat på akuten både kan vara utan pvk och dropp även fast de var dropp ordinerat.. Hur som helst så fick jag ju sätta en ny nål på henne då, det brukar ju inte alltid vara så lätt att hitta några bra kärl på en gammal tant, men hittade ett bra direkt som jag stack i och fick in en nål.. Problemet var bara att när jag kopplade på droppet och körde på full sprutt backade det ändå blod i slangen, hade fått in pvk:n i en artär!!! Ganska komiskt, har aldrig hämt mig förut.. Hur det hela slutade vet jag inte, klockan blev över fyra och jag lämnade över till kvällspersonalen!


/J
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?