Tisdag..

Denna dag har varit fullspäckad.. Började med att åka ner på stan och uträttat några ärenden och passade även på att luncha med Görel! Sedan bar det av till skolan för två möten. Det första handlade om den nyinförda slutexaminationen som för övrigt är frivillig efter att några protesterade.. Det vi ville få klarhet i var vad som hände om man gjorde examinationen och inte klarade den eller om man klarade den. Om man inte gör den eller om man gör den och inte klarar den kommer det inte att stå något om den i examensbeviset, men om man gör den och klarar den så kommer det stå.. Just nu lutar det åt att jag ska göra den, skulle kännas skönt för sig själv att få bevisa att man har de kunskaper som förväntas av en efter tre års studier. Det andra mötet var ett informationsmöte med facket, där det gicks igenom vad man har för rättigheter som anställd osv. Väldigt bra för min del då jag inte varit så insatt i detta tidigare! Nu ikväll har jag läst igenom den c-uppsats vi ska opponera på, det tar sin lilla tid då man under läsningens gång måste reflektera över det som står och samtidigt koppla tillbaka till studiehandledningen och allt annat man lärt sig inför skrivandet av c-uppsatsen.

I morgon ska jag på skolan och träffa Emmelie, vi ska förbereda oss inför opponeringen. Vad man ska ta upp osv..

Nu ska jag snart krypa ner i sängen med min Peter!


/J
Kommentarer
Postat av: Görel

Jag kommer att sakna kunna gå på stan och ta en fika eller lunch med dig. Kram

2010-03-31 / 16:29:01

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?