Måndag

I dag är det min femte jobbardag av sex.. Känns att man varit igång några dagar nu, men nu jobbar jag kväll-dag och de brukar gå fort! I morse fick jag ett sms om att mitt pass är klart och finns att hämta hos polisen, får se om jag gör det idag innan jag börjar jobba eller på onsdag då jag är ledig..

Igår var det en patient som dog på jobbet, 87 år gammal och svårt sjuk. När vi stog där och tvättade och gjorde i ordning honom kunde jag inte släppa tankarna från F som bara några dagar tidigare legat sådär själv och blivit iorninggjord för att anhöriga skulle få se honom. Skillnaden var dock att han bara var 20 år och hade hela livet framför sig.. Livet är orättvist, det går inte att komma ifrån.


/J
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?